Рубрики
Без рубрики

Ой-Пикир Тушунук

Аида Урдинова☯️: Медитация аркылуу жашоону кантип өзгөртүү керек: Илимий аргументтер жана практика

Изилдөөлөр көрсөткөндөй, үзгүлтүксүз ой жүгүртүү бакыт сезимине түздөн-түз таасирин тийгизип, көңүлүңдү көтөрбөй, стресстен арылууга жардам берет. Медитация илимдин көз-карашынан канчалык пайдалуу экендигин жана ага кандайча мамиле жасоону түшүнүү
☯️: Медитация – бул ар кандай психофизиологиялык тажрыйбалар (диний же ден-соолукту чыңдоо), бул акылыңды тунук кылууга, өзүңдү түшүнүүгө жана акылыңды башкарууга мүмкүндүк берет. Техникасына жараша медитация концентрацияга жана / же эрк күчүнө негизделет. Башында медитация практикасы индуизмден келип чыккан. Йогада маанилүү орунду ээлейт. Бирок, бүгүнкү күндө ой жүгүртүү эзотерикалык компоненти жок жөнүндө көбүрөөк айтылып жатат – бул акыл-эсиңди машыктырып, тынчыраак болууга жардам берет.

✔️Медитация канчалык илимий жактан пайдалуу

Медитациянын артыкчылыктары жөнүндө 3000ден ашуун илимий изилдөөлөр бар. Аларга миңдеген сааттарды медитацияга арнаган будда монахтары жана күнүнө 15 мүнөт ой жүгүртүү менен алектенген жаңылыктар катышты. Жыйынтыгында сабактардын көпчүлүгүндө оң өзгөрүүлөр катталды. Мына ушулар.

✔️Стресс азайган

Бул үчүн адамдар, адатта, ой жүгүртө башташат. 3500 чоң кишини изилдөөнүн натыйжасы болду. Денебиз күтүлбөгөн жерден стресске же коркунучка кабылганда, мээ согушка же учууга жооп берет. Бул адреналин жана кортизол гормондорунун көбөйүшүнөн улам келип чыгат, бул уйкунун бузулушуна, депрессия жана тынчсызданууга, кан басымынын көтөрүлүшүнө, чарчап-чаалыгууга жана башаламандыкка алып келет. Медитация, стресстин келип чыгышы жөнүндө билүүгө жана ага кандайча жооп берүүнү тандоого мүмкүнчүлүк берет. Мисалы, стрессте да акылга сыярлык иш-аракет кылууга мүмкүнчүлүк берген тынымсыз эс алуу практикасы болушу мүмкүн.

✔️Тынчсызданууну көзөмөлдойт

Мээбизде коркуу үчүн жооптуу бир аймак бар. Бул амигдала деп аталган, айланадагы кооптуу булактарды издеп, коңгуроо катары иштейт. Ал байыркы адамдын өмүрүн сактап калган, токойдогу шылдырактарды же агрессивдүү уруулаштарды кармаган. Заманбап адам үчүн ал көбүнчө негизсиз тынчсызданууну ойготуп, “жалган чакырык” катары иштейт. Изилдөөлөр көрсөткөндөй, адам медитация абалында болгондо амигдаланын активдүүлүгү төмөндөйт. Бул маалыматтар ой жүгүртүү тажрыйбасы жок адамдар менен жүргүзүлгөн эксперименттерде жана дени сак адамдар менен жана өнөкөт тынчсыздануусу бар адамдар менен болгон сыноолордо алынган. Натыйжасы баңгизаттар менен салыштырууга болот, бирок терс таасирлерин жаратпайт. Дайыма машыгуу коркуу борборун кайрадан программалайт, тынчсызданууну жана тынчсыздануу бузулуу симптомдорун жана дүрбөлөңдү басат.
☯️: Эмоциялык калыбына келтирүү

Мээбиз эмоционалдык түскө боёлот же кырдаалга жана көйгөйлөргө «жабышып» калат. Мисалы, бир адам жумушта кыйналса, аны үй-бүлөлүк жашоого өткөрүп бериши мүмкүн. Тескерисинче, жеке жашооңуздагы калдыктар ишиңизде да чагылдырылышы мүмкүн. Медитация практиктери жабышпоо мүмкүнчүлүгүнө ээ. Эмоцияны, көйгөйдү көрүп, аны билип, тузакка түшүп калбаңыз.
☯️: ✔️Маалымдуулукту жогорулатуу

Туруктуу ой жүгүртүүнүн сегизинчи жумасында эле, практиктер өнүккөн аймактар ​​менен “уникалдуу мээни” түзүшөт. Бул чөйрөлөр биринчи кезекте маалымдуулук жана эс тутум менен байланышкан. Окумуштуулар гиппокампанын калыңдыгынын өсүшүн байкап жатышат, бул мээнин жаңы материалды үйрөнүү жана аны эстеп калуу, ошондой эле анын эмоциясын жөнгө салуу жөндөмүн жогорулатат. Эскерүү узак ой жүгүртүүнүн жана өзүн-өзү топтоонун таасири деп ойлошчу. Эми медитация учурунда мээде физикалык өзгөрүүлөр болуп, бул жөндөмдү өрчүтүүгө жардам берээри белгилүү болду.

✔️Эстүүлүктүн өсүшү

Көңүлдүн жетишсиздигинин көйгөйлөрү балдарга гана мүнөздүү эмес, көңүлдүн жетишсиздигинин бузулушу миллиондогон чоң кишилерде диагноз коюлган. Ой жүгүртүүнүн негизги артыкчылыктарынын бири – көңүлдү жана көңүлдү топтоо. Спорттук машыгуу сыяктуу эле, күн сайын ой жүгүртүү фокустун күчүн жана туруктуулугун арттырат. Көңүл бурууну 16% көбөйтүү үчүн эки жумалык практика жетиштүү экени аныкталды. Медитация аркылуу жумуштагы когнитивдик көндүмдөр тез өнүгөт жана биз алдыбызда турган милдеттерге көбүрөөк көңүл топтой алабыз.

✔️Мээ – карылыктын алдын алуу

Ачкычтарымды жоготуп алдым, аты-жөнүм эсимде жок, жөнөкөй математикалык көйгөйдү чече албайм – орто жашка жакындаганда бизде ушундай көйгөйлөр көбөйүп баратат. Акыл-эс жөндөмүнүн төмөндөшү боз заттын – эс тутумга жана окууга жооптуу мээ нейрондорунун көлөмүнүн жоголушу менен байланыштуу. Бул карылыкка байланыштуу когнитивдик төмөндөө деп аталат. Көптөгөн жылдар бою окумуштуулар бул төмөндөөнү сөзсүз деп эсептешкен, бирок акыркы жыйырма жылдагы изилдөөлөр көрсөткөндөй, бойго жеткен адамдын мээси өмүр бою өзгөрүп турат. Бул нейропластика деп аталган кубулуш.

Дайыма ой жүгүртүү мээнин нейропластикасын жогорулатат, боз заттын концентрациясын сактайт, ал тургай көбөйтөт. Медитация менен такай машыккан 50дөн ашкан адамдардын мээси жети жашка жаш көрүнөт
☯️: ✔️Жакшы уктайсыз

Медитация сизди эс алып, уктап калууга тоскоол болгон ойлорго асылып калбоого жардам берет. Бул практика терең уйкуга өтүү үчүн жооптуу болгон мээнин аймагын активдештирет. Анын жардамы менен биз тезирээк уктап, сапаттуу уктайбыз.
☯️: ✔️Ооруну контролдоо

Медитация мээдеги ооруну кабылдоону азайтат. Бул өнөкөт ооруну дарылоону же физикалык терапияны толуктайт. Изилдөөлөр акыл-эстүүлүк оору үчүн жооптуу мээ борборлорун тынчтандырарын тастыктап, убакыттын өтүшү менен бул өзгөрүүлөр тамыр алып, мээнин түзүлүшүн өзгөртүп, бейтаптар ооруну мурдагыдай катуу сезбей калышкан. Сурамжылоолор көрсөткөндөй, аны байкабай калышат.
☯️: Өзүңүздү кабыл алуу

Өзүңүздү кабыл алуу, деген өзүн таануу жана өзүнду Мен деп шартсыз кабыл алуу, сый-урматка татыктуу, көз карандысыз тандоо , өзүнө ишене алган адам катары өзүнө карата мамилени билдирет. мүмкүнчүлүктөрүнө, анын жаратылышына жана денесине ишенген адам.

Өзүн-өзү башкаруунун маанилүү мүнөздөмөсү бул анын баалуулук даражасы, инсандык структурага интеграциялоо жана тышкы баалоодон көзкарандысыздык.

Өзүңүздү ушундай кабыл алууга үйрөнүү – бул адамдын жашоосундагы эң маанилүү, эң керектүү учур. Өзүбүздү кабыл алуунун аркасында бизде өзүн-өзү сыйлоо сезими , эмоционалдык туруктуулук жана ишеним пайда болот.

Өзүн-өзү кабыл алуу көбүнчө өзүнө нааразы болгон, өзүн-өзү айыптоого жакын адамдар, маанайы өзгөрүлмө адамдар үчүн, айрыкча маанайы өзгөрүү башкаларга тышкы баа берүү менен байланыштуу болгондо, ошондой эле жакын адамдар үчүн өзгөчө мааниге ээ. бардык каталар үчүн өздөрүн күнөөлүү …

“Кабыл алуу” деген эмне жана өзүңдү кабыл алуу деген эмнени билдирет?

Бир нерсени кабыл алуу, биринчи кезекте, ага болгон укукту берүү. Башка бирөөнү кабыл алуу деген ага ким болууга укук берүү дегенди билдирет. Өзүңдү кабыл алуу деген өзүңө өзүңдүн укугуңду берүү, өзүңдүн Мен болгонума “жол берүү” дегенди билдирет. Айланадагы чындыкты жана окуяларды кабыл алуу аларга кандай болсо, ошол бойдон болуу укугун берүү дегенди билдирет. Кабыл алуу – бул экинчисинде, өзүңүздө жана сизди курчап турган дүйнөдө болгон нерселер менен толук ички макулдашуу.

Чындыгыбызды өзүбүздүн кандай экендигибизди тааныган болсок, анда өзүбүз жана чындык менен байланышып, бир нерсени өзгөртө алабыз.

Кабыл алуу – өзүңө, башкаларга жана айланадагы чындыкка ишенүү.

Аида Урдинова

Один ответ к “Ой-Пикир Тушунук”

Урматтуу группалаштар
21 июнда, понедельник
Онлайн 🧘🏻‍♀️🎧
Оффлайн 🧘🏻‍♀️😌🧘🏻‍♂️
7 чакраны активациялоо сабагы☯️ башталат
Адрес
Правда Боконбаева10
Онлайн скайп аркылуу 🎧
Жазыныздар, болушуп коюнуздар
0500006219
Аида Урдинова 😌🙏🏻

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *